Imieniny: Ferdynanda, Gryzeldy i Zyndrama

RSS

Biuletyn Informacji Publicznej

A+ A-

Logo oficjalnego serwisu internetowego Urzedu Miasta Sieradz

Open Hair 2012 - Innowacyjna Marka Sieradza


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

 OPEN HAIR 2012 – INNOWACYJNA MARKA SIERADZA

    Projekt jest kontynuacją przedsięwzięcia, na które Miasto pozyskało dofinansowanie w 2011 roku z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

   Głównym celem projektu jest kreowanie lokalnej marki, nawiązującej bezpośrednio do postaci Antoniego Cierplikowskiego (1886-1976) – jednego z najwybitniejszych fryzjerów w całej historii tego zawodu. Marka ma być wsparciem dla rozwoju Sieradza oraz budowania stabilnego, rozpoznawalnego wizerunku, który będzie dla mieszkańców powodem do dumy i źródłem korzyści, a dla turystów i inwestorów zachętą do odwiedzenia miasta. Projekt ma przyczynić się do wzmocnienia pozycji Sieradza i regionu sieradzkiego na mapie województwa łódzkiego i całego kraju.

   Edycja 2012 przewiduje następujące zadania:

   1. Organizacja „Sieradz Open Hair Festival”

  • Plenerowe pokazy kinowe
  • Koncerty muzyczne
  • XXVIII Ogólnopolski Konkurs Uczniów Fryzjerstwa im. Cierplikowskiego
  • Ustanowienie rekordu świata w ilości osób poddawanych stylizacji fryzur w przestrzeni miasta
  • Mistrzowskie pokazy fryzjerskie
  • Warsztaty artystyczno - edukacyjne dla dzieci i młodzieży

   2. Seria wydawnicza

   Wydanie publikacji poświęconej postaci A. Cierplikowskiego oraz płyty DVD, które mają na celu promocję patrona marki oraz imprezy

   3. Udział w targach i wystawach promujących markę „Open Hair”

  • Forum Fryzjerstwa LOOK 2012” w Poznaniu
  • Festiwal Fryzjerski Hair Fair w Sosnowcu
  • Jarmark Wojewódzki w Łodzi

   Ponadto w ramach działań promocyjnych planowane jest utworzenie strony internetowej, poświęconej projektowi i marce OPEN HAIR oraz prezentacji mającej być bazą wiedzy na temat Cierplikowskiego. Powstaną plakaty i ulotki zachęcające do udziału w imprezie plenerowej, a także materiały promocyjne w postaci: m.in. kubków, smyczy, długopisów, parasoli. Zaplanowano również reklamę w mediach regionalnych oraz prasie branżowej.

   Termin realizacji projektu: luty - listopad 2012 roku.

   Całkowita wartość zadania wyniesie 550.000,00 PLN, w tym dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 450.981,10 PLN.