Imieniny: Michaliny, Michała i Piotra

RSS

Biuletyn Informacji Publicznej

A+ A-

Logo oficjalnego serwisu internetowego Urzedu Miasta Sieradz

O cudzoziemcach w Sieradzu

08/10/2018

Pierwszy z cyklu Dni Otwartych dla cudzoziemców oraz podmiotów ich zatrudniających odbył się w sieradzkim magistracie. - To jedna z inicjatyw, która ma ułatwić przybyszom i ich pracodawcom formalności związane z legalizacją pobytu czy uzyskaniem zezwolenia na pracę. I odpowiedź na rosnącą liczbę gości, którzy postanowili urządzić się w naszym kraju - mówiła Małgorzata Wójcik-Powłoka dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego

W ramach Dni Otwartych w Sieradzu zostaną zorganizowane warsztaty, na których przekazane zostaną cudzoziemcom informacje na temat legalizacji pobytu i pracy, możliwości nabywania polskiego obywatelstwa. - Pracodawcy zatrudniający cudzoziemców poinformowani zostaną o procedurach i przepisach związanych z legalizacją pobytu i pracy, zaprezentowane zostaną aplikacje przekazane do dyspozycji klientów: aplikacja ZC (zatrudnienie cudzoziemców), elektroniczna rezerwacja wizyt, generator wniosków, informacja o stanie sprawy, infolinia. Ponadto, przedstawimy projekt Łódzkie bliżej cudzoziemca oraz źródła jego finansowania z Funduszu Azylu, Migracji i Integracji). W trakcie Dni Otwartych przeprowadzimy warsztaty z praktycznego wykorzystania wspomnianych aplikacji, przeszkolimy pracodawców jak korzystać z aplikacji ZC i elektronicznej rezerwacji wizyt. Pracownicy Państwowej Inspekcji Pracy oraz Straży Granicznej odpowiedzą na nurtujące cudzoziemców i pracodawców pytania – uzupełniają organizatorzy
Kolejne Dni Otwarte odbędą się 17 i 24 listopada. Będą to m.in. indywidualne konsultacje dla cudzoziemców z obszaru państw trzecich oraz pracodawców ich zatrudniających.
Działania podejmowane są w ramach trzech projektów: „Łódzkie bez barier dla cudzoziemców” za 1,95 mln zł, „Łódzkie bliżej cudzoziemca” za 1,15 mln zł oraz „Administracja dla cudzoziemca – szybciej i sprawniej” za 1,33 mln zł. W ich ramach powstnie m.in. elektroniczna rezerwacja wizyt, generator wniosków, sale obsługi cudzoziemców (przystosowane także dla potrzeb rodzin z dziećmi), infolinia czy infokioski.